
Hledáme učitele informatiky a dějepisu

Ve středu 18. 12. se prvňáci a druháci vydali do Zruče, aby se podívali na tamější Betlém u Havránků, který právě pan Havránek vlastnoručně vyrobil.
Děti tak mohly vidět nejen krásné vlastnoručně vyrobené postavičky, ale také si zazpívaly vánoční koledy, a nakonec se nasvačily, a to hezky v teple přímo u Havránků, kteří jim poskytli nejen zázemí, ale také je pohostili vánočním čajem.
Betlém u Havránků je určitě místo, které stojí za návštěvu!
Mgr. Jan Čipera
V.B a V.A se vlakem vydaly na exkurzy do Velké synagogy v Plzni. V synagoze se dozvěděly nové informace o judaismu, židovské kultuře, židovských zvycích a o druhé světové válce. Cestou na vlak se děti podívaly také do katedrály Sv. Bartoloměje a navštívily Adventní trhy na náměstí Republiky.
Období nemocí nám neumožnilo, abychom se s dětmi vydali osobně do Ústavu péče o seniory v Třemošné, ale to nám nezabránilo, abychom nenašli jsme jiný způsob, jak tamější klienty potěšit.
Naši žáci připravili již tradiční vystoupení Zpívání na schodech , které jsme nahráli a společně s vyrobenými přáníčky jsme do Ústavu péče o seniory vše poslali.
Věříme, že je důležité, aby si nejmladší a nejstarší generace dokázaly pomáhat a obohacovat jedna druhou. Laskavost dětí dává seniorům pocit, že nejsou sami, a senioři na oplátku dětem ukazují, jakou cenu může mít obyčejné lidské spojení a vděčnost.
Za učitele prvních a druhých tříd, Karolína Sidorjaková
Ve čtvrtek 19.12. se celá naše třída vydala na návštěvu Brožíkovy síně, kde právě končí výstava obrazů a obrázků se zvířecí tématikou, které kreslili a malovali žáci naší ZŠ. Byli jsme velmi mile přijati, prohlédli jsme si všechny žákovské výtvory a popovídali si o panu Brožíkovi a jeho životě. Také již všichni víme, kde najdeme umělcův rodný dům. Děti zazpívaly dvě koledy a s drobnými suvenýry a příjemnými zážitky jsme se všichni vraceli zpět do školy.
Již nyní se těšíme na další akce.
Za V.A D. Sojková a O. Štychová
Vánoční dílničky ve školní družině „Chanos“ letos navštívilo 27 rodičů. Společně s dětmi si vytvořili stromeček ze staré knihy. Děkujeme všem, kteří přišli, za příjemně strávené odpoledne.
Vychovatelky školní družiny.
V.B dostala od rodičů jednoho z dětí ze třídy krásný vánoční stromeček a rozhodla se, že si vyrobí vlastní ozdoby. Děti pomocí samotvrdnoucí hmoty a temper vytvořily originální ozdoby, které zdobí stromeček i celou třídu a dodávají pravou vánoční atmosféru.
Ve dnech 9. a 10. prosince 2024 proběhl v 1. a 2. třídách program nadačního fondu Albert – Zdravá pětka. Tento program podporuje zásady zdravé výživy. Cílem bylo pomoci dětem pochopit důležitost vyvážené stravy a naučit je, jak často jíst, jak správně kombinovat jednotlivé složky potravy, také jaké potraviny a nápoje zařazovat do jídelníčku pouze občas.
Děti si mohly s lektorkou povídat o tom, jak správně vyvážit jídlo na talíři a jaký vliv má jídlo na jejich zdraví. Při hrách např. poznávaly různé druhy ovoce a zeleniny, třídily potraviny podle jejich výživové hodnoty. Za odměnu dostávaly ne jedničky, ale pětky. Za velký kopec pětek pak děti dostaly malý dárek a vysvědčení.
Získané znalosti teď mohou pomáhat dětem při výběru jídla v běžném životě.
Tým školy děkuje lektorce za poučný program, který nám přinesl důležité informace pro zdraví a pohodu.
Petra Bílá
Na naší škole vznikl letos jedinečný vánoční stromek, o který se postarali žáci IX. A při hodině chemie. Pod vedením paní učitelky připravovali různé chemické roztoky, které následně nalili do skleněných baněk. Díky promyšlené kombinaci látek dosáhli krásně barevných odstínů – od jasně červené přes zářivou modř až po zlatavě žlutou. Tyrkysové kapaliny dosáhli například tak, že rozpouštěli chlorid měďnatý v přebytku chloridových iontů. Přítomnost obyčejné soli NaCl tak vytvořila zajímavý zelený komplex [CuCl4]2-. Tyto originální „chemické ozdoby“ pak připevnili pomocí držáků na stojan tak, aby připomínal tvarem stromek. Tento projekt nebyl jen kreativním zpestřením výuky chemie, ale je také ukázkou, jak lze propojit vědu a umění. Žáci si během práce osvojili nejen nové znalosti o reakcích a chemických látkách, ale zároveň vytvořili něco, co přináší radost i ostatním.